Hurricane komplett turbo 5449-660 A/R 0.72 Turbo WG - V-bandshus Intern wastegate
Hurricane 5449-660 A/R 0,72 Intern wastegate kullagrad top of the line turbo som är perfekt för gatkörning, banracing, drifting och dragracing upp till 660hk med en kombination av snabb spool och hög toppeffekt.
Hurricane 5449-660 A/R 0,72 Turbo passar 1,4 till 3,0-litersmotorer och ger 350-660hk på bensin, -720hk på etanol eller -400hk på diesel. Mindre motorer (1,4-2,2L) får snabba spooltider med denna 49mm turbin, medan större motorer (2,2-3,0L) får ännu snabbare spooltider. A/R 0,72-turbinhuset ger snabb spool och tillåter hög toppeffekt.
- En väldigt prisvärd kullagrad turbo med snabb spool up samt bra komponenter,En bra instegsturbo till trimvärlden samt drifitng,timeattack,gatebil osv eller till busbilen.
- Denna turbo kommer med Intern wastegate - Finns med 3 olika klockor , 0,5 bar , 1,0 bar , 1,5 bar vänligen ange önskat grundladdtryck vid beställning.
- Beställningsvara normallt sett 1-3 dagars levtid.
Kompressorfakta :
A/R 0.70
54.34/67.4mm
Uttag för hastighetssensor
Monteringstyp: 6-bultat klämkit (inkluderat)
Anti-surge: Ja
Port för hastighetssensor: Ja
Vakuumport: 1/8 -27 NPT
Inlopp: 3" / 76mm
Utlopp: 2" / 51mm
CHRA
Lagerdel: Dubbla keramiska kullager
Olja in: Specialgänga för kullagrad turbo, för att inte blandas ihop med glidlagrad turbo adapter.
Adapter med 1mm restriktor
Oljeretur: 38mm CC fläns
Bult gänga: M8x1,25mm
Oljeretur hål ID: 13mm
Tätas med bricka eller o-ring
Vattenanslutningar: M14x1,5
4x vattenanslutningar totalt
2x på varje sida om CHRA
2x plugg inkluderat
Klämtyp kompressorsida: 6-bult klämtyp
Klämtyp turbinsida: 95mm V-band
Turbine
53.85/49.36mm
Passar turbinhjul: 54/49mm
A/R: 0,72
Inlopp: 76mm V-band (Singel entry)
Utlopp: 90mm V-band
CHRA anslutning: 95mm V-band
Wastegate: Ja (inkluderad)
Material: SiMo Kontrollerad Gjutjärn
Temperatur: -750 grader (1382F) MAX: 800°C (1472°F)
Rotation: Standard
Dokumentation som säkerställer maximal prestanda och problemfri användning medföljer alla Hurricane Turbo.