DUMPVENTIL ÅTERCIRKULERANDE, 25MM. FORGE MOTORSPORT ( Beställningsvara 1-3 dagar )
Marknadens bästa återcirkulerande dumpventil för originalmontering i ett flertal populära bilmodeller. 2015 hade denna dumpventil premiär efter 25 års utveckling och erfarenhet av föregångaren som har varit en storsäljare bland avlastningsventiler från Forge.
Denna dumpventil flödar bättre än BOSCH svarta plast OEM dumpventil likväl som den är snabbare i responsen.
Dumpventilen levereras med två uppgraderingsfjädrar för att styva upp kolven.
Medföljande delar:
1 x FMDV008 dumpventil (återcirkulerande)
1 x Uppgraderings fjäder, gul
1 x Uppgraderings fjäder, blå
1 x Buntband
1 x 2.5mm skruvnyckel
2 x 35mm slangklämma
1 x Instruktionshäfte
1 x Forge dekal
25mm in och utgång med en singelkolv. CNC fräst. Svart eloxerad. Grymt fin finish!
Vad betyder färgerna på fjädrarna från Forge?
Grön - 5-15 PSI (0,35-1 bar)
Gul - 15-23 PSI (1-1,6 bar)
Blå - 23-30 PSI (1,6-2 bar)
Röd - 30 + PSI (2 bar +)
Dumpventilen kan absolut användas som en universal återcirkulerande dumpventil på "alla" turbobilar men passar perfekt till följande modeller om man ställer in till önskat tryck med de medföljande fjädrarna.
Audi
A3 1.8T
S3 1.8T (8L Chassis)
A4 1.8T (B5,B6 Models)
RS4 (B5) V6
A6 1.8T (B5,B6 Models)
A6 Allroad 2.7Bi-Turbo
RS6
TT MK1 98-06
Ford
Escort Cosworth
Sierra Cosworth
Escort RS Turbo
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Porsche
996 Turbo *Porsche 996/911 Turbo behöver två styck dumpventiler
991 Turbo *Porsche 991/911 Turbo behöver två styck dumpventiler
Renault
5 GT Turbo
Lancia
Delta
Saab
9000
900
9-3 OG (upp till 2003)
9-5 98-10
Seat
Ibiza MK3 Bensin
Ibiza MK4 Bensin
Leon Cupra 1.8T
Leon Cupra R 1.8T
Skoda
Octavia 1,8T
Volkswagen
Beetle 1.8T
Golf MK4 1.8T
Passat 1.8T
Polo 1.8T
Denna rekommenderar vi på Turboshop Sweden AB starkt !