898198-5001S Garrett G2260S CHRA / CORE / Rotorenhet - 898199-5001W - Stage 1.
- Garrett CHRA / Core / Centrumdel för mycket populära 898199-5001W stage 1 MQB upgrade.
- Denna uppgraderingsturbo kan i många fall råka ut för övervarv eller liknande vilket då är perfekt med en ny CHRA / CORE / Rotorenhet istället för att behöva köpa en ny turbo.
- Vi hjälper er även gärna att flytta över denna del på eran befintliga turbo och kan även renovera / kolla över övriga komponenter på turbon så att allt är funktionellt.
GARRETT POWERMAX™ Bolt-on STEG 1 performance turbo 485 BHP (362kW)*
Uppgradering av Garrett PowerMax™ bolt on turbo för Volkswagen, Audi, Seat & Skoda 2.0L TSI (EA888) motorplattform är konstruerad för att öka motorprestanda samtidigt som OEM-installationsspecifikationerna bibehålls.
Denna uppgraderingsturbo maximerar effektiviteten och luftflödet jämfört med OEM-turboladdaren.
Högtemperatur, Mar-M legeringsturbinhjul och turbinhus i rostfritt stål med dubbla rullar är klassade för upp till 1050°C. Denna turboladdare är helt monterad med ett kalibrerat elektroniskt ställdon och tillhörande komponenter för direkt OEM-montering.
Stage 1-funktioner:
- Direct-Fit-steg 1-uppgradering
- 485HP | 362kW* (svänghjul) kraftkapacitet (resultat på fordon)
- 47 mm kompressorinducerare, 60 mm kompressoravkastare
- 50 mm turbininducerare, 45 mm turbinexducer
- GT2260S turboladdare
- Komplett montering med kalibrerat elektriskt ställdon och tillhörande komponenter för OE-montering
- +17 % flöde jämfört med IS38 turbo (lager VW Golf R)
- GTX Gen II kompressorhjul aero
- Modern turbineaxel aerodynamik konstruerad av Mar-M-legering klassad för upp till 1050°C
- Turbinhus i rostfritt stål klassad för upp till 1050°C
- Förberett uttag för att montera Speed sensor kit.
- Senaste generationens axiallager.
- 360-graders axiallager – Som hål höga laddtryck.
Högsta tillåtna turboladdarhastighet är 185 krpm/min för denna steg 1 turbo. Användningen av denna produkt över max turboladdarhastighet sker på ägarens risk och kan resultera i skada och för tidigt fel. För att skydda turboladdaren från överhastighet under drift, är en hastighetssensorport bearbetad i kompressorhuset för montering av hastighetssensorns artikelnummer 781328-0003 (inkluderar sensor och mätare), och 781328-0004 (inkluderar hastighetssensor). Hastighetssensorer säljs separat.
*Prestandaresultat för denna produkt är starkt beroende av ditt fordons modifieringar och inställning/kalibrering. Måleffekten har beräknats strikt baserat på chokeflödet på kompressorkartan (total turbokapacitet), som representerar den potentiella svänghjulseffekten.
Passar:
Audi TT / TTS (8S)
Årsmodell: 2014-
Motor: 2,0L L4 – Gas (EA888)
Turbo: IS20 eller IS38
Audi S3 / A3 / A3 Quattro (8V)
Årmodell: 2013-2018
Motor: 2,0L L4 – Gas (EA888)
Turbo: IS20 eller IS38
VW Golf / GTI / R / Clubsport (MK7, MK7.5)
Årmodell: 2013-2018
Motor: 2.0L L4 – Gas (EA888)
Turbo: IS12, IS20 eller IS38
SEAT León / Cupra (MK3)
Årmodell: 2013-
Motor: 2.0L L4 – Gas (EA888)
Turbo: IS20 eller IS38
Skoda Octavia / VRS (MK3)
Årsmodell: 2013-
Motor: 2,0L L4 – Gas (EA888)
Turbo: IS20 eller IS38
OEM-referens:
06K124713L, 06K145875M, 06K145722H