898198-5001S Garrett G2260S CHRA / CORE / Centrumdel - 898199-5001W - Stage 1

  • 869.30 EUR
  • 738.90 EUR

898198-5001S Garrett G2260S CHRA / CORE / Rotorenhet - 898199-5001W - Stage 1.- Garrett CHRA / Core / Centrumdel för mycket populära 898199-5001W stage 1 MQB up

I lager.
Varenummer: 898198-5001S
Del

898198-5001S Garrett G2260S CHRA / CORE / Rotorenhet - 898199-5001W - Stage 1.


- Garrett CHRA / Core / Centrumdel för mycket populära 898199-5001W stage 1 MQB upgrade.

- Denna uppgraderingsturbo kan i många fall råka ut för övervarv eller liknande vilket då är perfekt med en ny CHRA / CORE / Rotorenhet istället för att behöva köpa en ny turbo.

- Vi hjälper er även gärna att flytta över denna del på eran befintliga turbo och kan även renovera / kolla över övriga komponenter på turbon så att allt är funktionellt.

GARRETT POWERMAX™ Bolt-on STEG 1 performance turbo 485 BHP (362kW)*

Uppgradering  av Garrett PowerMax™ bolt on  turbo för  Volkswagen, Audi, Seat &  Skoda 2.0L TSI (EA888) motorplattform är  konstruerad för att öka  motorprestanda samtidigt som  OEM-installationsspecifikationerna  bibehålls. 


Denna uppgraderingsturbo maximerar effektiviteten och luftflödet jämfört med OEM-turboladdaren. 

Högtemperatur,  Mar-M legeringsturbinhjul och turbinhus i rostfritt stål  med dubbla  rullar är klassade för upp till 1050°C. Denna turboladdare är  helt  monterad med ett kalibrerat elektroniskt ställdon och tillhörande   komponenter för direkt OEM-montering.

Stage 1-funktioner:
- Direct-Fit-steg 1-uppgradering
- 485HP | 362kW* (svänghjul) kraftkapacitet (resultat på fordon)
- 47 mm kompressorinducerare, 60 mm kompressoravkastare
- 50 mm turbininducerare, 45 mm turbinexducer
- GT2260S turboladdare
- Komplett montering med kalibrerat elektriskt ställdon och tillhörande komponenter för OE-montering
- +17 % flöde jämfört med IS38 turbo (lager VW Golf R)
- GTX Gen II kompressorhjul aero
- Modern turbineaxel aerodynamik konstruerad av Mar-M-legering klassad för upp till 1050°C
- Turbinhus i rostfritt stål klassad för upp till 1050°C
- Förberett uttag för att montera Speed sensor kit.
- Senaste generationens axiallager.
- 360-graders axiallager –  Som hål höga laddtryck.

Högsta  tillåtna turboladdarhastighet är 185 krpm/min för denna steg 1  turbo.  Användningen av denna produkt över max turboladdarhastighet sker  på  ägarens risk och kan resultera i skada och för tidigt fel. För att   skydda turboladdaren från överhastighet under drift, är en   hastighetssensorport bearbetad i kompressorhuset för montering av   hastighetssensorns artikelnummer 781328-0003 (inkluderar sensor och   mätare), och 781328-0004 (inkluderar hastighetssensor).   Hastighetssensorer säljs separat.

*Prestandaresultat  för denna produkt är starkt beroende av ditt  fordons modifieringar och  inställning/kalibrering. Måleffekten har  beräknats strikt baserat på  chokeflödet på kompressorkartan (total  turbokapacitet), som  representerar den potentiella svänghjulseffekten.

Passar:
Audi TT / TTS (8S)
Årsmodell: 2014-
Motor: 2,0L L4 – Gas (EA888)
Turbo: IS20 eller IS38

Audi S3 / A3 / A3 Quattro (8V)
Årmodell: 2013-2018
Motor: 2,0L L4 – Gas (EA888)
Turbo: IS20 eller IS38

VW Golf / GTI / R / Clubsport (MK7, MK7.5)
Årmodell: 2013-2018
Motor: 2.0L L4 – Gas (EA888)
Turbo: IS12, IS20 eller IS38

SEAT León / Cupra (MK3)
Årmodell: 2013-
Motor: 2.0L L4 – Gas (EA888)
Turbo: IS20 eller IS38

Skoda Octavia / VRS (MK3)
Årsmodell: 2013-
Motor: 2,0L L4 – Gas (EA888)
Turbo: IS20 eller IS38

OEM-referens:
06K124713L, 06K145875M, 06K145722H